Mail ons       Bel ons: 0493 - 670 251

        Nieuwsbrief         Professionals

Mindfulness, Yoga en Adem

De basis van mindfulness is aandacht geven aan het hier en nu. We leren in het leven te staan met aandacht, liefde, compassie en kracht, ook als het moeilijk loopt. Mindfulness is een bewezen en effectieve methode om op een bewuste manier in contact te komen met jezelf en te laten zijn wat is zonder oordeel. Door mindfulness hebben mensen minder lichamelijke en psychische klachten, krijgen ze een positievere instelling en kunnen zich beter ontspannen en genieten.

  • Training Mindfulness  (volwassenen)
    Mindfulness is aandacht geven aan dingen zoals ze zijn, in het hier en nu, zonder oordelen. Ook als je bewuster wilt leven en jezelf verder wilt ontwikkelen dan is Mindfulness iets voor jou. Deze intensieve training is zorgvuldig in elkaar gezet en is gebaseerd op de Mindfulness Based Cognitive Therapy. Wil je meer info over de Training Mindfulness?Klik dan hier.
  • Mindful Stiltedag
    Meditatie is de snelweg naar meer rust, creativiteit en ontspanning. Train jezelf in concentratie, zelfobservatie, zelfbewustzijn en aanwezig te zijn in het hier en nu. Wil je weten wanneer er een Mindful Stiltedag is? Klik dan hier.

  • MBSR/MBCT Oefenochtenden
    Als je al kennis hebt gemaakt met mindfulness via de acht-weekse training en je beoefening wel een boost of verdieping kan gebruiken en je vindt het fijn om nog in een groep bij elkaar te komen dan zijn deze oefenochtenden echt iets voor jou! Op aanvraag van een aantal oud-deelnemers, zijn er vanaf 2023 oefenochtenden. Wil je weten wanneer de oefenochtenden gepland staan? Klik dan hier.

  • Training Mindfulness Based Emotional Intelligence 
    MBE staat voor Mindfulness based Emotional Intelligence en is een nieuwe stroming binnen de mindfulness. Het is een op mindfulness gebaseerde emotionele intelligentie training die ontwikkeld is binnen Google. Het programma bevat een combinatie van mindfulness, hersenwetenschap, positieve psychologie, ademtechnieken en emotionele intelligentie. Wil je meer weten over de Training MBE? Mail dan naar

  • Deep deep Relax
    Stress en spanning horen bij het leven en zijn niet altijd te vermijden. Het is belangrijk om iedere dag bewust het teveel aan spanning los te laten, zodat je niet “overspannen” raakt, maar in balans blijft. Dit kan door adempauzes in te lassen, bewegingsoefeningen te doen of ontspanningstechnieken toe te passen. In 2,5 uur leer je hoe je deze momenten van rust voor jezelf kunt creëren. Wil je meer weten over deze workshop? Klik dan hier 

  • Tieneryoga
    Yoga voor tieners is een methode om tieners te helpen van binnenuit sterker te worden. Wat kan bijdragen tot het ontwikkelen van zelfvertrouwen en het zelfbewustzijn. Op speelse wijze wordt er aandacht voor ademhaling en (ont)spanning in het lichaam gegeven. Kun jij wat rust gebruiken? Dan is de Tieneryoga iets voor jou! Wil je meer info over Tieneryoga? Klik dan hier.

  • Yin Yoga
    In Yin Yoga verloopt alles rustig, je staat echt stil en neemt de tijd voor je lichaam en het gevoel; het zijn in het moment. Tijdens elke les staat een bepaald aandachtsgebied centraal. Je verblijft enkele minuten in een bepaalde houding (zittend of liggend) waardoor je ruimte krijgt om naar binnen te keren. Wil je meer info over Yin Yoga? Klik dan hier.
  • Hatha Yoga
    Ontwikkel je soepelheid en kracht met Hatha yoga. Leer overbodige spanning los te laten door diverse houdingen en ademhalingsoefeningen aan te nemen. Wil je meer info over Hatha Yoga? Klik dan hier.

  • Yoga Nidra
    Tijdens yoga nidra lijkt het alsof je slaapt, maar je bewustzijn is nog aan het werk op een dieper niveau. Hierbij balanceer je als het ware op het lijntje tussen wakker zijn en slapen. Eén sessie staat gelijk aan 4 uur slaap, daarom voelen mensen zich na een nidra yogales volkomen uitgerust en opgefrist. Wil je meer info over Yoga Nidra? Klik dan hier.

  • Mindfulness Yoga
    Word je bewuster van je lichaam, je geest, je adem en de ruimte door het beoefenen van lichaamshouding en ademoefeningen. Leer met meer aandacht aanwezig te zijn bij dat wat zich voordoet en leer hierdoor dichter bij jezelf te blijven met Mindfulness Yoga. Wil je meer info over mindfulness yoga? Klik dan hier.
  • Ontspanningsles voor ouderen
    Stress en spanning horen bij het leven en zijn niet altijd te vermijden. Het is belangrijk iedere dag bewust het teveel aan spanning los te laten, zodat je niet “overspannen” raakt, maar in balans blijft. Dit kan door adempauzes in te lassen, bewegingsoefeningen te doen of ontspanningstechnieken toe te passen. Wil je meer info over deze ontspanningsles? Klik dan hier.

logo


Het Levensatelier
Burgemeester Wijnenstraat 9
5721 AG Asten
T 0493 67 0 251
E-mail: